آیت الله محمدی ری شهری آیات نویدبخش تحقق دولت اهل بیت(ع) را از قرآن استخراج و ترجمه نموده است.

*زمین را صالحان به ارث می برند

«ولَقَد کَتَبنا فِی الزَّبورِ مِن بَعدِ الذِّکرِ أنَّ الأَرضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصّالِحونَ » الأنبیاء : 105 .

«و در حقیقت، در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را، بندگان شایسته ما به ارث مى برند».

*وارثان زمین چه کسانی هستند

«ونُریدُ أن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ ونَجعَلَهُم أئِمَّةً ونَجعَلَهُمُ الوارِثینَ » القصص : 5 .

«و مى خواهیم بر کسانى که در زمین فرودست نگه داشته شده اند، منّت نهیم و آنان را پیشوایان (مردم) قرار دهیم و ایشان را وارث (زمین) کنیم».

*آیینی که بر همه ادیان پیروز می شود

«هُوَ الَّذی أرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدى ودینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وکَفى بِاللّه ِ شَهیدًا » الفتح : 28 .

«اوست کسى که پیامبر خود را به (قصد) هدایت و با آیین حقّ فرستاد تا آن را بر همه دین ها پیروز گرداند و گواه بودن خدا کفایت مى کند».

«هُوَ الَّذی أرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدى ودینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ » الصفّ : 9 .

«اوست کسى که پیامبر خود را به (قصد) هدایت و با آیین حقّ فرستاد تا آن را بر همه دینها پیروز گرداند، هرچند مشرکان را ناخوش آید».

«وَعَدَ اللّه ُ الَّذینَ آمَنوا مِنکُم وعَمِلُوا الصّالِحاتِ لَیَستَخلِفَنَّهُم فِی الأَرضِ کَمَا استَخلَفَ الَّذینَ مِن قَبلِهِم ولَیُمَکِّنَنَّ لَهُم دینَهُمُ الَّذِی ارتَضى لَهُم ولَیُبَدِّلَنَّهُم مِن بَعدِ خَوفِهِم أمنًا یَعبُدونَنی لا یُشرِکونَ بی شَیئًا ومَن کَفَرَ بَعدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الفاسِقونَ » النور : 55 .

*وعده خداوند محقق می شود

«خدا به کسانى از شما که ایمان آورده اند و کارهاى شایسته کرده اند، وعده داده است که حتماً آنان را در زمین، جانشین قرار دهد، همان گونه که کسانى را که پیش از آنان بودند، جانشین قرار داد و آن دینى را که برایشان پسندیده است، به سودشان مستقر کند و ترسشان را به آرامش و امنیّت مبدّل گرداند تا مرا عبادت کنند و چیزى را با من شریک نگردانند و هرکس پس از آن به کفر گراید، آنان همان نافرمانانند».

اهل بیت درقرآن وحدیث ج2 آیت الله ری شهری