الف. احادیث و سخنانی که از وجود مقدس امام عصر(ع) در اینجا نقل می‌شود، برگرفته از توقیعات و نامه‌های آن حضرت است.
«الحق معنا فلن یوحشنا من قعد عنّا، و نحن صنائع ربنا، و الخلق بعد منائعنا»؛«حق با ما(اهل بیت) است و کناره‌گیری عده‌ای، از ما، هرگز سبب وحشتمان نمی‌شود؛ چرا که ما پرورش یافتگان پرودگاریم، و دیگر مخلوقین، پرورش‌یافتگان ما هستند»(بحار الانوار، ج53، ص178، ص9).
«من کان فی حاجة الله عزوجل کان الله فی حاجته»؛«هر کس به دنبال برآورده شدن حاجت خداوند باشد(برای نصرت دین او تلاش کند)، خداوند نیر برآورنده حاجت او خواهد بود»(همان، ج51، ص331، ح56).
«فلیعمل کل امر منکم بما یقرب من محبتنا، و یتجنَّب ما یدنیه من کراهتنا و سنخطنا»؛«پس هر یک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک سازد، و از آنچه خوشایند ما نیست و باعث کراهت و خشم ما است، دوری گزیند»(همان، ج53، ص176،ح7).
«ما ارعم انف الشیطان افضل من الصلاة فصلها و ارغم انف الشیطان»؛«هیچ چیز مانند نماز، بینی شیطان را به خاک نمی‌ساید، پس نماز بگزار و بینی ابلیس را به خاک بمال»(همان، ج53، ص182، ح11).
«اجعلوا قصدکم الینا بالمودة علی السنة الواضحة، فقد نصحت لکم، و الله شاهد علی و علیکم»؛«هدف و مقصد خویش را نسبت به محبت و دوستی ما(اهل بیت) بر مبنای عمل به سنت و اجرای احکام الهی قرار دهید؛ پس همانا که موعظه‌ها و سفارش‌های لازم را نمودم، و خداوند متعال نسبت به همه ما و شما گواه است»(همان، ج53، ص179،ح9).